TO GET MOTIVATED

2012-09-02 13:05


1) Sätt Mål - Om du ställer ribban för högt genom att sätta mål som är för svåra att nå, då kommer du bara att bli besviken. I grund och botten ska man börja med lägre och lätt nåbara mål och arbeta dig mot de större målen. Börja med något enkelt som "Jag kommer att träna tre gånger i veckan." När du har upprättat en rutin, börja träna hårdare och försök träna mer under varje session.

2) Hitta en förebild - Vem har det "perfekta" kroppen som du skulle älska att ha? Vem håller sig till en gym plan, och visar engagemang på det sätt de lever sina liv? Många kvinnor binder upp bilder på någon de strävar efter att vara som, till exempel en modell eller skådespelerska. Detta är ett bra sätt att hålla dina mål färskt i minnet, och för att påminna dig vad du strävar mot. Se till att du väljer någon som förtjänar din beundran - inte någon som har ohälsosam mat- eller motionsvanor, eller som är omöjlig att uppnå.


3) Belöna dig själv - Att sätta upp mål är ett bra sätt att få dig att gå i in i ett träningsprogram, men om du har svårt att hålla dig till programmet så var inte rädd för att erbjuda dig själv belöningar för alla små insatser. Du behöver inte gå overboard - bara små belöningar för att nå små mål. Ta dig ut till en film du har viljat se, skäm bort dig själv med en välförtjänt massage eller en ansiktsbehandling. Belöna dig själv med något som gör dig glad - bara inte mat.




4) Skaffa en träningskompis - Att ha någon att träna med gör det mycket roligare, och kommer att hålla dig mer motiverad att träna. Du kanske upptäcker att du faktiskt ser fram emot det! Och inte bara det, med en kompis gör det mycket svårare för dig att hoppa träningen, eftersom de kommer att vara där för att hålla dig ansvarig. Låt dem muntra upp dig och motivera dig när du inte känner för att träna, och göra samma sak för dem.

5) Skapa en spellista på din iPod / iPhone - Allt blir bättre med musik, eller hur? Skapa en spellista med musik som muntrar upp dig och får dig att prestera ditt bästa. Några av mina favorit artister för ett träningspass är David Guetta, Avicii & alla typer av remixer. Skruva upp musiken och jag lovar dig, du kommer att känna dig mycket mer motiverad och mycket mer redo att bränna några mer kalorier.

6) Gör det roligt - Motion behöver inte vara tråkigt. Och om du inte gillar dina tränings rutiner, ändra det och göra det mer spännande. Fortsätt att försöka nya övningar tills du hittar något du gillar att göra.




7) Mix It Up - Om du gör samma sak om och om igen varje dag kommer det att bli tråkigt, oavsett hur motiverad du är att lyckas. Hitta flera olika övningar du gillar, och alternativa. Prova på att simma på måndag, dansa på onsdag och köra pilates hemma på lördagkvällen. När du känner dig uttråkad med ett träningspass, ersätt det med något annat du tycker om, och gå tillbaka till det igen när du är klar.

8) Ta det inte på för stort allvar - Gör dina övningar lätta, roliga och spännande snarare än att titta på det som en syssla du behöver göra. Låt inte dig själv att få en dålig inställning till träning, för då kommer du att vara mer benägen att ge upp.

9) Sätt dig själv först - Om du menar allvar med din träning och mål, då måste du göra det till en prioritet i ditt liv. Om det inte är en nödsituation, kan saker (och människor) vänta en halvtimme om du är på väg ut på en promenad. Kom ihåg att sätta dig själv först inte betyder att du är självisk! Att hålla sig pigg och frisk är verkligen en underbar gåva att ge sig själv, det är inte är självisk alls.




10) Kontrollera processen & Belöningar - Om du lägger upp ett nåbart mål, ge 100% och sluta inte förrän du nått ditt mål. På den "första dagen av ditt nya liv" - så väg och mät dig själv, skriv ner det (räkna inte med din hjärna) och skriv upp varje träningspass i en bok. Och varför inte skriva en mat dagbok i en bok också? Detta kommer att hålla koll på vad du gör och vad du äter. Kom ihåg att inte ta det dödligt allvar, man lever bara en gång! Så om du liksom vill ha ett glas vin en fredagskväll eller en bit choklad på söndagkväll efter middagen - Gör det! Men Försök att begränsa unnandet till typ en / två gånger i veckan, du vill ju inte börja om från början. Så Enyoj your self nu och gör det som gör dig lycklig!

 

P.S. Viktigt att inte glömma att de här grymma tipsen kommer HÄRIFRÅN.




Skriv en kommentar

Namn  Kom ihg mig!
E-post Maila mig nr ngon svarar.
URL
Bifoga bild:
Kommentar
Kommentarerna omfattas inte av Devote.se:s utgivarbevis. Du ansvarar sjlv fr innehllet i dina kommentarer, ven vad gller straffskyldighet.
Verifiera kommentaren genom att fylla i ordet i bilden:

Om du inte r medlem p Devote.se och vill f dina uppgifter ifyllda automatiskt kan du logga in med Facebook nedan.

Kommentarer till detta inlgg

otroligt bra inlgg!


Postat av: emmyjohannak 2012-09-02 13:49:32 [svara]
supre tips! har vrt litt slapp med treningen i det siste, det skal definitivt gjres noe med!! :)


Postat av: Lone Brodalen Kristiansen 2012-09-02 14:28:27 [svara]
bra inlgg!


Postat av: E L I N F E L I C I A S 2012-09-02 15:06:37 [svara]
lskar inlgget!!


Postat av: Linna 2012-09-02 15:44:45 [svara]
Härlig motivation!


Postat av: Victoria Eklund 2012-09-02 15:51:41 [svara]
Hej Snygging!
Gud vad glad jag blir att du anvnde dig av mitt inlgg. Visst r det bra tips?
Jag jobbar sjlv p de just nu!
Grymt jobbat. XO


Postat av: Denice Lindell 2012-09-02 16:17:14 [svara]
Tack fr ett otroligt bra inlgg! Blev faktiskt sjukt motiverad av att lsa det hr, s nu r det bara att kra! Din blogg r grym.


Postat av: Viktoria Larsson 2012-09-02 17:34:18 [svara]
Jtte bra inlgg! :)
Kik grna in p min blogg !:)


Postat av: ellinorcharlotte 2012-09-02 17:44:05 [svara]
Du borde verkligen lsa boken "Hungrig" av Crystal Renn. Den ger en perspektiv p saker och ting och man inser verkligen att utseendet inte r allt.


Postat av: Matilda 2012-09-02 18:16:34 [svara]
GILLA! mer snt! :D (rkade kommentera fel inlgg)


Postat av: ewelina 2012-09-02 18:30:08 [svara]
Du r ltt min frebild!!


Postat av: Sara 2012-09-02 18:38:00 [svara]
Gryyymt inlägg! Tack så mycket, blir verkligen motiverad till att sätta igång med träningen nu! Du är bäst, kram


Postat av: Sofie 2012-09-02 18:40:53 [svara]
h tack vilket bra inlgg! Blev verkligen peppad att brja trna mer och ta bttre nu! :)


Postat av: siri 2012-09-02 19:07:28 [svara]
Jag rdiggar att du har brjat blogga s mycket om trning och hlsa... Det r en av mina stora passioner i livet!
En av (alla) mina drmmar r att bli personlig trnare och hlsordgivare! :D


Postat av: Julia Ek 2012-09-02 20:14:49 [svara]
gryyyymt! tack


Postat av: lottelises 2012-09-02 20:25:34 [svara]
Jag gick in p denices blogg och den r verkligen superbraaa!! Har du ngra andra tips p liknande bloggar som du gillar?? :)

P.S Your blog is also awesome!


Postat av: Hanna 2012-09-02 21:38:32 [svara]
grymma tips!
Hanna kan du inte lgga upp dina favorit ltar att trna till? :)


Postat av: Emma 2012-09-02 21:57:24 [svara]
http://www.vilmarylander.devote.se/blogs/21783123/nu-jaevlar.htm#WriteComment vad tycker du om dethr?

Sen ska jag kolla i din kategori med trning och hlsa under hela tiden, lskar att trna men det blir aldrig av s nu kr ja!


Postat av: vilmarylander 2012-09-02 23:24:39 [svara]
bra inlgg:)


Postat av: showbyjulia 2012-09-03 00:10:17 [svara]
lskar de rosa skorna p bilden, var r de ifrn?


Postat av: mixmexi 2012-09-03 01:09:06 [svara]
nu fick jag motivationen tillbaka. TACK!!


Postat av: oooliviax 2012-09-03 10:53:01 [svara]
H grymt hrliga bilder!!


Postat av: tovekarlsson 2012-09-03 10:58:17 [svara]
Vldigt bra inlgg! Jag har sjlv nyss brjat bli mer seris med min trning efter ca ett r med medelmttig trning. S nu har jag brjat tnka p trningen OCH kosten! Dock ter jag nstan vad jag vill, vljer bara att ta mindre kolhydrater! Men skulle aaaldrig klara mig utan haha


Postat av: Sandra 2012-09-03 16:17:19 [svara]
Riktigt bra tips! :)


Postat av: Josefine - Komma i form? 2012-09-03 21:19:39 [svara]
super bra inlgg!


Postat av: blogbyelina 2012-09-05 19:57:46 [svara]

Veckans mest lsta artiklar

16 r och smrtsamt kr igen MndagskollenRecept: Halloween Cupcakes
En gratis blogg fr�n Devote.se. Starta en blogg du ocks�.  http://hannalicious.devote.se